zondag, december 06, 2009

Een heel mooi boek

De verregende zondagmiddag van vandaag heb ik besteed aan een bezoek aan de 'Beurs van Kleine Uitgevers' in Paradiso. Dat was de moeite waard, al was het alleen maar vanwege het feit dat ik er een prachtig vormgegeven boek aantrof met een bloemlezing uit het werk van Leopold, geïllustreerd, vormgegeven en gedrukt door Marian Willinck (Hoorn 2007). Een echt hedendaags kunstenaarsboek met inachtneming van klassieke typografische principes. In het praatje dat ik maakte met de kunstenares benadrukte mevrouw dat het betreffende boek (vervaardigd in 25 unieke exemplaren) "een prijs had gewonnen". Ach dacht ik, dat zoek ik thuis nog wel eens rustig uit. Nee dus, want over het werk van Marian Willinck is echt maar bitter weinig te vinden

Technorati tag:
.

1 Comments:

Blogger WoW!ter said...

Minder dan een uur later staat deze post al bovenaan als zoekresultaat

10:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home