zondag, augustus 12, 2007

Bij het graf van J.C. Bloem

Het lijkt wel alsof het niet op kan deze zomer. Na de beklimming van de Mont Ventoux (een lang gekoesterde wens) kwam daar afgelopen week een bezoek bij aan het graf van J.C. Bloem. Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik zijn poëzie zeer bewonder. Op bijgaande foto zie je mij voor zijn grafsteen op het kerkhof van Paasloo, lezend in de bloemlezing met zijn gedichten uit de Ooievaarreeks (een boekje dat wel vaker meegaat op reis) en tegelijkertijd luisterend naar de stem van de dichter zelf die voorleest uit eigen werk. Met dank aan Ton & Rita.
Technorati tag:

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Ik moet toegeven dat ik me niet zoveel meer herinner van Bloem en met een Google-sessie kom je ook al snel op dit blog terecht :-)

De dood is wel een belangrijk thema van hem, zo lijkt het: dat maakt het plaatje wel fraai!

7:45 a.m.  

Een reactie posten

<< Home