zondag, augustus 05, 2007

Fietsen op de Mont Ventoux

Zo luidt de titel van een klassieker van de dichter Jan Kal en sindsdien (?) beschouwt menigeen het beklimmen van de Ventoux per rijwiel als een levensdoel. De Volkskrant internetsite wijdde er op 20 juli een video aan. Daarvan onwetend reed ik zelf vijf dagen later onder ideale omstandigheden omhoog, inderdaad omdat het één van de doelen was die ik me gesteld heb om ooit nog te bereiken. Het leverde dit mooie plaatje op. De credits voor de fotografie zijn uiteraard voor Sport-photo.fr, de krachtsinspanning maar ook het portretrecht claim ikzelf. Zo gezien kan de informatieprofessional elk onderwerp herleiden tot zijn eigen vakgebied. Maar let op: fietsen op de Mont Ventoux, dat is heus een vak apart.
Technorati tag:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Kent u 'De beklimming van de Mont Ventoux' van Francesco Petrarca, in de vertaling van J.H. Leopold? Leiden, Kopwit 2005
Zie mijn website

Let wel, Petrarca beklom de Mont Ventoux niet per fiets

2:01 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

Beste Jacques,

Wat leuk dat je reageert op dit (bescheiden) weblog. Ik neem aan dat je de Jacques van Gent bent van GO en UB Leiden.
Uiteraard heb ik direct een exemplaar van het boekje besteld. Ik zie er naar uit.

9:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

A gift wow gold for Dad should be something wow gold which he likes or has buy wow gold a soft spot for. Some buy wow gold of the less expensive gifts cheap wow gold could be cologne, after cheap wow gold shave, a money clip, world of warcrft gold or gourmet coffee. world of warcrft gold If he writes letters, wow power leveling you could get him some power leveling manly looking stationary world of warcraft power leveling supplies. Or maybe something wow gold for his desk: A letter buy wow gold opener, paper weight, buy wow gold pen and pencil holder, cheap wow gold drawer organizer, postage stamps - for the ugh! bills cheap wow gold he has to send. Thank you notes would be world of warcraft gold the perfect gift for dads, he world of warcraft gold wouldn’t have to get them himself to thank the guests for the gifts.

2:59 a.m.  

Een reactie posten

<< Home