zondag, mei 14, 2006

In de luren gelegd

Vanmiddag werd ik dan toch even in de luren gelegd. Wilma was op haar onnavolgbare zoektochten via Google achter een verwijzing gekomen naar een aquarel van ene WH Schmidt. Het zoekresultaat verwees naar eBay en omdat daar ook vaak plaatjes getoond worden wilde ze daar meer van weten. De link leverde echter alleen maar boeken op van Annie M.G. Schmidt. Mijn hulp ingeroepen, maar ook de zoekfuncties van eBay zelf of Firefox brachten mij niet bij de bedoelde aquarel. Dat kan ik uiteraard niet op me laten zitten, zodat ik me een half uur heb lopen ergeren zonder maar een stap verder te komen, om uiteindelijk de handdoek in de ring te gooien.
Uiteraard los je het probleem 2 uur later zonder problemen op: de "Cached" link leidde wel naar de bedoelde beschrijving, helaas zonder afbeelding. En wat voor de hand lag: het "bieden" was opgehouden. Wat maar bewijst dat de zogenaamde real-time systemen inderdaad tot het invisible (of minstens het "moeilijke zichtbare") web behoren.

Technorati tags: ;