vrijdag, december 19, 2008

KBenP en GO

Het maakte wel wat los bij me vanochtend, het bericht op Nedbib dat GO opleidingen per 1 januari 2009 een werkmaatschappij wordt van KBenP. Ik heb bij (toen nog) "Stichting GO" een arbeidsverleden van zo'n 12 jaar (tot september 2000) en heb halfweg jaren '90 aan de wieg gestaan van de samenwerking met mensen als Paul Baak die nu samen met Kees Koenen de directie voert over KBenP.

Mijn afscheid bij GO in augustus 2000 (foto, met links Paul Baak en in het midden Ton van Bedaf die samen de 'trekkers' waren van de cursus 'digitale archivering') werd vooral ingegeven door de inschatting van een betrekkelijk gering persoonlijk ontwikkelingsperspectief, de GO op zichzelf ben ik altijd een bijzonder warm hart blijven toedragen. Kijkend naar de afgelopen jaren kan ik alleen maar mijn petje afnemen voor het overweldigende cursusaanbod en de manier waarop dat steeds up to date is gehouden. Ik wil oud-collega's als Theo, Ron en Friso graag toewensen dat ze het imago van de GO als onafhankelijk opleidingsinstituut ook in de nieuwe constructie kunnen blijven waarmaken. Geef hun die ruimte Kees en Paul!