zaterdag, september 13, 2008

Blijven bloggen!

We wisten het natuurlijk al wat langer: Wow! ter zit vol goede ideeën. Afgelopen zondag nodigde hij alle Nederlands(talig)e bibliobloggers uit om te vertellen over wat hen drijft. Daar gaat ie dan.

Ooit ben ik begonnen met bloggen om te ontdekken wat het was en hoe het werkte. Daar was ik snel genoeg achter (zo simpel is het) maar ik ontdekte ook dat een blog een reuzehandig plekje is om je gedachten vast te leggen omdat je die vervolgens razendsnel kunt terugvinden. Ik hoef maar naar mijn posts van vorige week te kijken en ik weet weer waarom ik blog. Over de workshops in Ankara moet ik nog steeds een verslagje schrijven voor de International Desk van mijn school maar de basis daarvoor is er al.

Maar een blog is natuurlijk meer dan alleen een geheugensteuntje. Ik schrijf niet zo gek veel meer op Jong van Hart en toch is het voor mij steeds ook een leuke oefening in zorgvuldig formuleren, zoeken naar een pakkende zin en proberen een originele gedachte te berde te brengen. Learning by Doing is tegenwoordig het devies in het Hoger Onderwijs. Als ik met mijn blog mijn studenten tot voorbeeld kan zijn en zij óók een poging wagen, dan ben ik meer dan tevreden. Maar ook ik zelf ben natuurlijk nog lang niet uitgeleerd. Bloggen is, met andere woorden, ook een “tool voor lifelong learning”.

Technorati tags:

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Dat ben ik helemaal met je eens!

Ik vind het wel eens jammer dat je niet meer blogt. Het lijkt me zo leuk om de verhalen van binnenuit (de IDM) ook nog te kunnen lezen, om zo ook die ontwikkelingen te kunnen volgen. Er zijn genoeg onderwijsblogs natuurlijk maar zo'n specifieke lijkt mij persoonlijk heel interessant. Klaas-Jan draagt gelukkig ook heel wat steentjes bij.

Het is het tijdgebrek waarschijnlijk maar toch: als je ooit nog eens meer collega's enthousiast kan krijgen...

12:39 p.m.  
Blogger WoW!ter said...

Jos,

Blijven bloggen, laat die kop vooral ook voor dit stekje gelden.

Wouter

12:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home