dinsdag, september 02, 2008

Dinsdagochtend in Ankara

Met vertraging vertrokken uit Amsterdam en daardoor de aansluiting in Istanbul gemist. Het zat maandag tijdens de heenreis niet mee want op de luchthaven van Ankara was mijn 'airport pickup' natuurlijk ook al onverrichterzake op weg gegaan naar een volgend karweitje zodat ik uiteindelijk met meer dan twee uur vertraging in mijn hotel arriveerde. Serap Kurbanoglu (mijn contactpersoon op Hacettepe) is werkelijk een schatje: via de mail informeert ze maandagavond al of alles wel goed is gegaan en zojuist heeft ze ook al naar het hotel gebeld om te informeren of ik inmiddels ben gearriveerd.

Mijn presentatie morgen gaat over Information Literacy en Web 2.0. In de tijd van 'user generated content' en 'recommendations' in plaats van zelf zoeken, komt het denk ik nog veel meer aan op het beoordelen van de deskundigheid en het gezag van degene die jou de informatie voorschotelt.
Tegelijkertijd bieden al die leuke web 2.0 tools natuurlijk ook uitgelezen kansen om te experimenteren met didactische werkvormen. Steeds vaker kom ik op het web studenten tegen die een weblog gebruiken om hun persoonlijke procesverslag te schrijven of een reflectie op hun stage-ervaringen. Ook daarbij dient het kaf nog wel van het koren te worden gescheiden want helaas hebben veel van zulke blogs en zeker ook de comments erbij nog teveel het karakter van studentenmeligheid.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

succes en veel plezier jos!

11:01 a.m.  

Een reactie posten

<< Home