donderdag, maart 15, 2007

Zustermoord of onbenulligheid?

De bibliotheekwereld lijkt nog altijd last te hebben van een imagoprobleem. Des te opvallender dat de Bibliotheek van Rotterdam er geen been in ziet om het negatieve beeld dat bij het algemene publiek bestaat van een haar nauw verwante beroepsgroep nog maar eens te bevestigen door De Archivaris te verbeelden als een bewoner van de havenstedelijke rioolgangen. Aan een heel mooie digitale expositie houd ik op die manier toch wel een vervelend smaakje over. De productie van de flash animatie zal zeer waarschijnlijk uitbesteed zijn maar dat ontslaat de opdrachtgever er niet van om toch enigszins kies om te gaan met de reputatie van haar branchegenoten. Zodat ik mij afvraag: is hier sprake van bewuste zustermoord of van pure onbenulligheid?
Technorati tag:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik vond het wel grappig gedaan. Sommige filmpjes gingen wat langzamer dan ik had gehoopt. Flash is blijkbaar toch niet alles. De vraag is natuurlijk of het zinvol is om een niche-dienstverlening - zoals een archief of bibliotheek - te propageren met brede marketinginstrumenten. De 'terreur van de communicatieadviseur', noem ik dat. De werkelijke doelgroep kan er alleen maar om glimlachen en heeft er niets aan, en de massa wordt opgezadeld met een mythe. Twee keer schieten: geen prijs.

10:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home