donderdag, maart 01, 2007

Een brief aan de auteur van Vluchtwegen

Lieve Michiel,
Het heeft een half jaar geduurd voordat ik in het gezelschap van JeePee (wat op zich al een bijzonderheid is) te Den Haag je laatste roman aanschafte. Vervolgens heeft het gebonden kleinood 2 maanden onaangeroerd in de kast gestaan. Maar nu ik aan het lezen ben geslagen kan ik mijn enthousiasme onder stoelen noch banken steken.
Eerlijk is eerlijk, ik heb me even laten weerhouden door de nogal zure recensie van Elsbeth Etty maar nu ik halfweg ben doe ik de wereld graag kond van mijn opinie dat alleen al die halve ontsnappingsroute de moeite meer dan waard is. En ik ben niet de enige! Oké, ik had een biertje op, maar ik kon zojuist mijn ogen niet droog houden bij de "Ode aan een kleine jongen die beter had moeten weten". Als dat zo doorgaat Michiel, wordt het hier dweilen met de kraan open.
Technorati tag: