zondag, januari 28, 2007

Internetheffing

"PvdA en CDA denken na over heffing internetabonnementen" kopte Nu.nl afgelopen vrijdag. Die heffing zou een tegmoetkoming moeten zijn aan de platenmaatschappijen en hun muzikanten voor het illegaal downloaden van muziek. Maar wat nu als ik voor mijn gedownloade muziek altijd keurig betaal, of het internet vrijwel alleen gebruik voor zoeken, mailen, chatten en bloggen? Het standpunt van CDA'er Nicolien van Vroonhoven die als voorwaarde stelt dat internetters dan niet óók nog eens betalen voor de downloads zelf, is in dit geval genuanceerd en verstandig maar het blijft vreemd dat ik bij wijze van spreken als gebruiker van het openbaar vervoer zou moeten gaan betalen voor het asociale gedrag van de autorijdende weggebruikers.
Technorati tag:

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Ik ben het helemaal met je eens maar feit is wel dat heeel veel mensen het niet zo nauw nemen met copyrights en betalen!


Procentje of 80...en dat neemt nog toe:
http://www.warsystems.hu/?p=322

4:53 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@Edwin, ik weet dat ik een buitenbeentje ben, maar dan nog? Ik betaal toch ook geen hondenbelasting? Dat ik niet echt de enige ben kun je trouwens lezen in de comments bij de weblog van Marie-José Klaver: http://weblogs.nrc.nl/weblog/klaver/2007/01/26/pvda-en-cda-denken-na-over-heffing-internetgebruik/

6:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind dat de politiek zich hier niet mee moet bemoeien. De politiek is er niet voor bedoeld om het probleem van een vast geroeste muziekindustrie op te lossen.
Lijkt meer op een losse flodder om even publiciteit naar je toe te trekken.

11:24 a.m.  

Een reactie posten

<< Home