donderdag, december 28, 2006

Over een oude code die de nieuwe overrulet

Ik heb een nogal hoge pet op van de bibliotheek van Wageningen Universiteit, al was het alleen maar omdat Wouter daar werkt. Maar nu maak ik toch wel wat vreemds mee.
Het boekje waarvan hierboven een foto heb ik via IBL geleend. Hulde aan Wageningen want dat is de enige bij NCC aangesloten bibliotheek die het in bezit heeft. En als ik de uitleendatum van het boek zou willen verlengen dan kan ik dat zowel telefonisch als via de digitale desktop library. Niet spectaculair maar wel een keurige service. Maar eigenaardig is dat ik daarvoor wel het nummer van de barcode dien door te geven die onleesbaar is geworden doordat er een ouderwetse sticker met de bibliotheeksignatuur overheen is geplakt. Zo lijken ook in Wageningen de oude en de nieuwe bibliotheek elkaar dus toch nog wel eens in de weg te zitten!
Technorati tag:

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jos, ik denk niet dat je blog wijds gelezen wordt in het Wageningse, maar ik zal zorgen dat dit doorkomt. Ondertussen zit jij met een probleem, want alles is gesloten. Laat met het ISN nummer weten (staat meestal met potlood voorin het boek geschreven) en ik kan proberen wat te regelen. Maar ik ben geen ster met de uitleen systemen.
Overigens alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

9:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nadere bestudering van de foto ledit bij mij tot de vraag of e wel de juiste barcode voor je hebt. Oook verwarrend, maar het lijkt de ISBN sticker die je op het plaatje hebt gezet.
Onze barcodes stickers zijn over het algemeen wat kleiner.
Ten zij je al een omgechipt boek hebt met een hele grote RFID sticker achterin.

9:16 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@Wouter, Ptvrdr je hebt gelijk (denk ik). Maar inderdaad, verwarrend blijft het. En verder: insgelijks. Jos.

10:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik werk (ook) bij de bibliotheek van Wageningen UR en heb een tijd als informatiebemiddelaar gewerkt. Dit ziet er niet uit als een barcode van ons. Die staan altijd op één van de eerste pagina's aan de binnenkant van het boek. Het lijkt er juist op dat deze barcode is afgeplakt om dit soort misverstanden te voorkomen. Helaas beschik ik niet meer over de juiste autorisaties om boeken te verlengen, anders had ik dat voor je willen doen.

8:38 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@Guus, je hebt gelijk hoor. Maar voor mij als externe klant was het niet direct duidelijk. Verder komt dat met die uitleentermijn heus wel goed.

12:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Desondanks zal de techniek de code waarschijnlijk nog wel lezen :) Barcodescannerd hebben volgens mij bijna nix nodig, dan alleen de complete 'string' van streepjes van links naar rechts.

2:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home