zondag, november 05, 2006

Google Custom Search Engine











Google Custom Search



Ik had er natuurlijk al eerder over gelezen maar was er nog niet toe gekomen om er zelf eens verder naar te kijken. De Biomedbiblog was voor mij aanleiding om dat toch eens te gaan doen. Dat is natuurlijk ook echt iets voor een donkere zondagmiddag met een mooie Bachcantate op de achtergrond.
Met mijn eerste "eigen Custom Google" zoek je behalve op deze weblog ook nog op 3 andere nederlandstalige weblogs over information research. En nu maar afwachten wanneer 'Bachcantate' wordt gevonden.
Naschrift dinsdag 7 november: dat valt helemaal niet tegen.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nadeel van deze CSE systematiek is oa, behalve dat je niet kan sorteren, ook dat je niet weet waar je precies in zoekt. Naast jouw blog is dat ook: Wowter, Informatieprofessional en ZBdigitaal, heb ik met wat 'trial and eror' uitgevonden.
Een ander nadeel is: hoe hou je het up-to-date? Als iemand zijn/jaar URL wijzigt, klopt het al niet meer.
En bovendien: hoe weet je, bij een willekeurige CSE, hoe accuraat iemand is met de verzameling van sites... ? Het is gemakkelijk bijv een concurrent gewoon niet op te nemen: wordt die ook niet gevonden, in de betreffende CSE dus...

8:50 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@dymphie
daar heb je natuurlijk allemaal wel gelijk in. Zoals je wellicht ook ziet is het voor mij meer een probeersel. Maar ik vermoed inderdaad dat ik er snel op uitgekeken raak.

9:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Misschien moeten we gewoon even geduld hebben. 'Bachcantate' vond ik ook niet, maar 'zondagmiddag' weer wèl. Alleen ging het hier om een posting in april 2006 en niet die van vandaag. Volgende week nog eens Bach proberen. En, wie weet, hoest de Custom Search Engine dan óók de titel van de bewuste cantate op...

11:09 p.m.  
Blogger Vidal said...

New Google CSE searchengine lauched! SearchHacker, Quick searches for many different file types like:
mp3. mid, wav, au, wmv, avi, mpg, mov, mpeg, doc, xls, pds, txt, jpg, rar, torrent... you name it, can come in very handy! Have a look: http://www.searchhacker.com

Another searchengine from them is http://www.camhacker.com where you can search for live public unprotected webcams

11:49 a.m.  

Een reactie posten

<< Home