vrijdag, december 21, 2007

Interview met Wouter Gerritsma

In het laatste nummer van IK (Intellectueel Kapitaal) lees ik een interview met Wouter Gerritsma, veel gelezen biblioblogger, informatiespeciaist bij Wageningen UR en IP'er van het jaar 2007. Het is een fraai (maar wel wat glossy) portret geworden. Het zou gek zijn als je als vaste lezer van zijn blog veel nieuwe dingen leest maar hij c.q. interviewer Erik Bouwer zet het allemaal nog eens keurig op een rij. Zoals Wouters klacht over het gebrek aan wetenschappeljk onderzoek op het gebied van informatiewetenschap in Nederland. Maar om dat nu te wijden aan het ontbreken van een master-opleiding? Blijkbaar, Wouter, ben je niet bekend met de opleidingen van de Universiteit van Amsterdam. Maar ook daar kampt men met een geringe interesse voor ons vakgebied.

Het wordt inmiddels genant om dat weer eens aan de orde te stellen maar Wouter zal daar, als relatieve nieuweling in de informatiewereld, toch ook wel ideeën over hebben. "Kom op dan", zoals je zelf pleegt te zeggen; we lezen het graag in 2008 op www.wowter.nl/blog.

4 Comments:

Blogger WoW!ter said...

Jos,
De honderd dagelijkse bezoekers van mijn website zullen jouw visie natuurlijk onderschrijven. Er staat niets nieuws in voor trouwe lezers. Maar de lol zit hem natuurlijk in het bereik van IK, 3.500 NVB-leden plus zo'n 3.000 andere abonnees (volgens Erik Bouwer). Niet voor iedereen van hen zal alles wat in het interview staat gesneden koek zijn.
En wat betreft de leerstoelgroep in A'dam die ons vak zouden moeten behartigen, daar heb ik geen al te hoge pet van op, dat moge duidelijk zijn.

5:01 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@Wouter, zijn laatste opmerking. Wel jammer dat je dát dan niet durft te zeggen in het interview, of eigenlijk: dat de interviewer je daartoe niet aanzet. Díe wist wellicht echt niet dat er zo'n universitaire Master bestond, wat dan weer aangeeft dat hij zich beter had kunnen voorbereiden.

10:45 p.m.  
Blogger WoW!ter said...

@Jos,
Binnenkort zal ik dat dan maar eens met ondersteunende bewijslast op de blg zetten.
Beste wensen trouwens.

8:53 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

Daar zie ik dan naar uit, Wouter! En ook voor jou een heel goed 2008.

7:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home