zondag, december 11, 2011

Hoe populair is die site?

Ik ben altijd een groot liefhebber geweest van backlinkanalyse voor het beoordelen van een website. Ik leerde mijn studenten dat ze daarvoor in Altavista het commando 'link:domeinnaam' moesten gebruiken en dat dat beter werkte dan het zelfde commando bij Google. Toen dat bij Altavista niet meer werkte verwees ik ze naar Yahoo Site Explorer maar daar is de stekker er inmiddels ook uit getrokken (zie ook: Search Engine Watch). Op zoek naar een nieuwe tool dus. Open Site Explorer van SEOMOZ kende ik al maar daar kun je dagelijks niet meer dan 3 rapporten opvragen. Na een beetje zoeken kwam ik afgelopen week uit op SEOprofiler die niet alleen het aantal (al of niet unieke) backlinks geeft maar ook de 'link influence' van de site die je wilt beoordelen. Kijk voor de gein eens naar de uitkomsten voor nvb-online, bibliotheek 2.0, edwinmijnsbergen.nl en (niet actief meer maar blijkbaar nog wel gelezen) wowter.nl .

2 Comments:

Blogger WoW!ter said...

Hoi Jos,

Hierbij een andere oplossing: http://www.rba.co.uk/wordpress/2011/11/20/yahoo-site-explorer-closes-try-blekko-instead/

10:36 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

Thanks Wouter,
dit is inderdaad wat ik echt zocht. Wel jammer dat je een account moet aanmaken om van de seo data gebruik te kunnen maken; dat gaan een heleboel 'gewone zoekers' niet doen, ben ik bang.

12:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home