vrijdag, juli 01, 2011

2 nieuwe publicaties

Deze week verschenen er twee nieuwe publicaties van me op het internet. Sinds vanmiddag staat de nieuwe InformatieProfessional op het web met een artikel over LIS-onderzoek in Nederland. Het is een bewerking van een bijdrage aan onze Haagse IDM-conferentie van 13 mei. Ik blogde er al kort over op 2 april maar nu staan de uitkomsten dus te lezen in IP of op de digitale bladervariant. Met een knipoog naar collega's Wouter Gerritsma en Josje Calff ;).

Iets meer werk heb ik gehad aan het paper over Personal Information Management dat ik precies een week geleden presenteerde op de ElPub Conference in Istanbul. Het is een aanzet voor nader onderzoek naar de manier waarop studenten omgaan met het aanleggen van persoonlijke referentiebestanden en de invloed die dat heeft op hun leerproces. Wordt vervolgd dus, zou ik zeggen.

Mijn bijgewerkte publicatielijst is te raadplegen op mijn persoonlijke pagina bij LinkedIn. Bovendien worden de twee artikelen te zijner tijd opgenomen in de HBO Kennisbank.