donderdag, december 30, 2010

Waar was ik in 2010?

Edwin blikt uitgebreid terug op zijn afgelopen blogjaar (foto). Dat werpt bij mij de vraag op waar ikzelf eigenlijk was. In ieder geval niet zo heel veel aan het bloggen (kijk maar) hoewel ik zeker weet dat dit overzicht op dit moment niet volledig is.

2010 was voor mij het jaar waarin ik voor de eerste keer het peer review proces inging met een artikel in het Journal of Information Literacy en een conference paper voor IMCW (Ankara). Vooral de bijdrage aan JIL was een enerverende ervaring: zelden krijg je zo veel weerwoord en word je gedwongen goed na te denken over hetgeen je aan het beeldscherm toevertrouwt. Maar het resultaat is voor mijzelf zo bevredigend geweest dat een vervolgartikel inmiddels is ingediend.

De contacten met Haceteppe in Ankara zijn zo warm dat ik me afgelopen maand bovendien heb geworpen op een aan Information Literacy verwant onderwerp: PIM. PIM staat voor Personal Information Management, een onderwerp dat mij sinds het verhaal van Bas Haring over "Pile not File" op het NVB congres van 2009 behoorlijk bezighoudt. Ik hoop mijn bevindingen uit de wetenschappelijke literatuur hierover op ELPUB 2011 in Istanbul te presenteren.

Over het peer reviewed publiceren las ik vanmiddag trouwens een aardig stukje op Frankwatching. Het daar besproken idee van "Open Review" staat mij erg aan maar dat heb ik eerder ook al eens laten weten. Met mijn eigen ervaringen met het peer reviewed publiceren in het achterhoofd, kan ik daaraan toevoegen: je gaat behoorlijk met de billen bloot maar wie maakt zich daar in 2011 nog druk om?

Technorati tag:

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Hoi Jos,

Je was hier inderdaad vrij rustig, het afgelopen jaar, maar meestal betekent dat, dat er andere interessante dingen spelen. Dat blijkt ook wel.

Desondanks hoop ik dat je het komende jaar weer iets meer zult schrijven. Het is interessant om te blijven volgen was je doet en wat er zoal gebeurt in het Haagse.

Een mooi en boeiend 2011!

3:20 a.m.  

Een reactie posten

<< Home