dinsdag, juni 20, 2006

Het imago van IDM

Gek eigenlijk dat ik nooit geweten heb van de speciale pagina IDM bij Wikipedia.nl. Maar die bestaat echt. Ik kwam er achter via Informatiedienstverlening.startpagina.nl waar Edwin mij op attendeerde. Een andere algemene IDM-pagina kende ik al wel: Carrieretijger. Die is onder schoolverlaters trouwens heel populair.
En dat allemaal na een avond bomen met de Beroepenveldcommissie van IDM Den Haag over (opnieuw) het imago van de opleiding.

Naschrift 22-6: mijn collega Jos van Dijk wijst me ook nog op de scholierensite van het HBO-I.

Technorati tag:

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En binnenkort wordt een IDM-er een IM-er. Mijn oude opleiding (ik deed er nog BDI) verhuist in ieder geval van Maastricht naar Sittard en verandert van naam.

11:50 a.m.  
Blogger Unknown said...

Is daar al iets uit voortgekomen Jos? Wat zijn nu de plannen met de opleiding en het imago?

het blijft inderdaad wel een kwestie zeg.

Is het aantal leerlingen voor komend jaar wederom zorgwekkend of valt het mee dit keer?

Edwin

12:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig is de boom van deze appel niet al te ver te zoeken... Met een beetje pech heb ik de eerste post voor wiki geplaatst toen we nog een kamer deelden op de 8e :) anders ik al je buurman... grinnik.
In het kader van de voorlichting voor IDM vond ik het gepast de IDM term eens niet aan Intelligent Dance Music toe te schrijven... grinnik

12:46 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@Edwin,
zo snel gaat dat niet Edwin. Of klink ik nu te bestuurderig? In ieder geval willen de mensen uit onze beroepenveldcommissie proberen om de Haagse IDM wat gerichter in de kijker te krijgen. De opleiding zelf was daar ook al mee bezig, onder andere via een Zeeland-offensief. Moet jou goed in de oren klinken.

12:36 a.m.  
Blogger Unknown said...

Bijzonder goed :-)

Maar het aantal leerlingen? Verbeterd of juist niet?

11:05 a.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@Edwin. Blijft al een paar jaar ongeveer gelijk, dus houdt niet over.

3:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Praten over een imago...tja, wat moet je ermee? Het heeft geen zin eraan te sleutelen zolang dezelfde blijven beslissen. Ik zou eerder beginnen met de mensen die je binnenhaalt ook te houden op de opleiding. Niet richten op het binnenhalen, maar op het binnenhouden! Imago komt dan vanzelf wel (mits je het goed doet), maar niet met 1 knip van je vingers! Kijk eens beter naar de interne organisatie, voordat je naar buiten toe iets wilt bereiken!

Sorry dat ik het zeg, ik ben ondertussen al een hele tijd van de IDM af, maar het is nu eenmaal geen flitse, uitdagende opleiding waar je veel kan aan veranderen. Mocht die dag komen dat er 200 aanmeldingen zijn, waarvan er minimaal 175 de opleiding afronden aan de HHS-IDM, eet ik mijn schoen op!

Of is het in de afgelopen 5 jaar zoveel beter geworden met de IDM dan die 5 jaar ervoor? Ik heb zo mijn vermoedens van niet.

Een cynische ex-IDMer

3:22 p.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@anonymous
Jammer dat je zo teleurgesteld bent in de opleiding. Maar ook wel zonde dat je anoniem blijft. Het is daardoor niet echt mogelijk om in te gaan op je vragen en opmerkingen.

11:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jos,

Is er wel eens onderzoek gedaan naar dat imago van IDM opleidingen? Voor een marktverkenning voor de IDM (of eigenlijk M&I) opleiding ben ik bezig een marktverkenning te schrijven namelijk, en info over dat imago is moeilijk te vinden.

Groeten,

Walter

P.s. Ik zie nergens een e-mail adres van je staan, anders had ik je gemaild.

10:20 a.m.  
Blogger Jos van Helvoort said...

@Walter,
Niet dat ik weet, en dat geeft denk ik aan waar alle opleidingen in Nederland mee worstelen. In IP nr. 4 en 5 uit 2003 stonden wel verslagen van een conferentie die onder andere inging op de opleidingsmarkt voor informatieprofessionals.

Als ik het goed heb ben je werkzaam aan de opleiding in Groningen. Het lijkt me dat je collega Kees Westerkamp in ieder geval ook zou kunnen helpen met het beantwoorden van je vraag.

Vriendelijke groet,
Jos (a.a.j.vanhelvoort@hhs.nl)

10:57 a.m.  

Een reactie posten

<< Home