dinsdag, januari 03, 2006

Lisa of LISTA?

In ons vakblad Informatie Professional lees ik in de rubriek Select dat Lisa sinds kort door EBSCO gratis via het web beschikbaar wordt gesteld. Nu heb ik toch sterk de indruk dat de redactie zich hier schromelijk vergist. Ze spreken namelijk over “de oude vertrouwde Lisa – nu trouwens LISTA”.
Met Lisa ben ik op school zeer vertrouwd en LISTA gebruik ik thuis wel eens: helaas stelt mijn werkgever Lisa vooralsnog niet buiten het eigen gebouw beschikbaar. Ik kan bepaald niet zeggen dat ik de indruk heb dat de één de ander heeft vervangen. Een snelle zoektocht met Google leert me dat LISTA de opvolger is van ISTA, waar ik trouwens níet bekend mee was.
Overigens is het te vermelden waard dat de Online Library van de University of Brighton over LISTA meldt dat het gaat om een “freely provided database from EBSCO which may be useful as a supplement to LISA.”

1 Comments:

Blogger WoW!ter said...

Jos, een maand later wordt je netjes gecorrigeerd. http://www.wowter.nl/blog/2006/02/correctie-voor-het-jonge-hart-in-de-ip.html

het staat trouwens op p.9, voor je er overheen gekeken hebt.

9:24 p.m.  

Een reactie posten

<< Home